Opis

Rok budowy 1972
Dane techniczne
Wyporność 12 t
Liczba członków załogi min. 1
Długość całkowita (L) 13,8 m
Szerokość (B) 3,8 m
Zanurzenie (D) 2,2 m
Ożaglowanie
Typ ożaglowania kecz
Powierzchnia ożaglowania 80 m²
Liczba masztów 2

Jacht Polonez zaprojektowany i zbudowany został w szczecińskiej Morskiej Stoczni Jachtowej im. Leonida Teligi przez Edwarda Hoffmanna i Kazimierza Jaworskiego. Kapitan Krzysztof Baranowski na Polonezie w 1972 roku brał udział w regatach OSTAR’72. Później na tym jachcie samotnie opłynął świat (1972-1973). W 1973 roku jacht został przekazany do Jacht Klubu szczecińskiej Wyższej Szkoły Morskiej. W latach 1976-1977 kapitan Baranowski, żona i dzieci popłynęli na Wielkie Jeziora i na Missisipi i przez Atlantyk powrócili Polonezem do kraju. WSM w Szczecinie, dotychczasowy armator jednostki, w 1987 roku sprzedała go biznesmenowi Lechowi Grobelnemu, który rozpoczął jego przebudowę na jacht turystyczny. Polonez został wyslipowany na ponad 20 lat. W międzyczasie zakupiła go Stocznia Szczecińska jednakże nie zainwestowała w dokończenie jego przebudowy.

W XXI wieku nabyty został przez warszawskiego dewelopera, gruntownie wyremontowany i podczas obchodów Dni Morza w Szczecinie 13 czerwca 2008 o godz. 13 uroczyście podniesiono na nim ponownie banderę polską. Za remont odpowiadał szczeciński Yacht Planker Service Witomierza Witkowskiego. Od tego czasu jacht regularnie pływa, uczestniczy w regatach, czarterach  kontynuując historię prawdziwej żeglarskiej legendy.

W 2018 roku jacht zmienił właściciela, nowy armator przeprowadza gruntowny remont, szykując jacht do kolejnej wielkiej przygody. Więcej informacji wkrótce.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2018